Landbouw netwerk event 27 januari: Is het agrocluster fiscaal proof?

Uitnodiging VVD Landbouw Event op 27 januari in Oost Nederland Op vrijdag 27 januari 2017 vindt in Vriezenveen het VVD Landbouw Event plaats. Het thematisch netwerk landbouw, natuur en voedsel (LNV) en de drie Twentse netwerken (Centraal Twente, West Twente, en Noordoost Twente) nodigen belangstellenden van harte uit om hierbij aanwezig te zijn!

De agrarische sector is voor Nederland een belangrijke economische pijler. Nederland is tweede voedselexporteur van de wereld. De agribusiness is goed voor meer dan 50% van ons handelsoverschot en 8% van ons bruto nationaal product. Een krappe 8% van de beroepsbevolking heeft een baan binnen het agrocluster. De landbouwsector in Nederland is zeer efficiënt, hoogproductief en innovatief. Qua agrokennis is Nederland mondiaal een koploper. Met recht een sector om trots op te zijn!

Het Landbouw Event staat ditmaal in het teken van fiscaliteit. De huidige fiscale maatregelen faciliteren innovatie, duurzaamheid, de jonge boeren, maar spelen ook in op volatiliteit en concurrentiekracht in de agrosector. Werken deze maatregelen nog of zijn deze toe aan een herziening?

We hebben een aantal interessante sprekers die u meenemen in trends en de ontwikkelingen. Is het fiscaal stelsel toekomst- en agroproof?

Directeur van het Sylvester Schenk van het wetenschappelijk bureau van Flynth adviseurs en accountants zal een fiscaal trendwatcher zal spreken over de trends en ontwikkelingen voor de agrarische sector op fiscaal gebied.

Daarnaast zal de autoriteit op agro fiscaal gebied van Nederland, Bert van den Kerkhof van ABAB-accountants en adviseurs, benoemen welke fiscale regelingen voor de landbouw behouden moeten blijven en waar aanpassingen gewenst zijn.

VVD-landbouwwoordvoerder Helma Lodders sluit de avond af met haar visie voor agrarisch Nederland en volgt er een discussie met de zaal die door Jos Kosters van de VVD West Twente geleid zal worden.

U bent van harte welkom om deze bijeenkomst bij te wonen en actief deel te nemen aan de discussie. Graag willen wij met u discussiëren over een beter fiscaal stelsel voor het agrocluster.

Datum: vrijdag 27 januari 2017

Locatie: Grand Café Seven, Kanaalweg Zuid 1, Vriezenveen

Tijdstip: inloop vanaf 19.30 uur (aanvang 20.00 uur). Einde event: 21.30 uur

Aanmelden voor dit event kan door een mail te sturen naar secretaris@lnv.vvd.nl.