Publicatie: een liberale visie op kringlooplandbouw

Op 2 maart 2020 is er een bijeenkomst geweest over het stikstofdossier met Tweede Kamerleden Mark Harbers en Helma Lodders. Naast kritische vragen, aanbevelingen en steunbetuigingen op dit gebied, is er ook gesproken over het perspectief van de VVD op het gebied van kringlooplandbouw. Naar aanleiding van deze gesprekken heeft het netwerk het initiatief genomen om een liberale visie op kringlooplandbouw op te stellen.

De notitie zoals te vinden in de bijlage hieronder bevat een visie op een liberaal perspectief op kringlooplandbouw. Het is een breed gedragen opinie afkomstig uit het Thematisch Netwerk Landbouw, Natuur en Voedsel. Dit document heeft geen formele status binnen de VVD voor gebruik in beleid of bestuur. Het geeft houvast in onderlinge discussies en aanknopingspunten voor beleid voor de komende 10 jaar. De notitie is gemaakt door een werkgroep met vertegenwoordigers uit de grond/watergebonden sectoren. Er is gebruik gemaakt van ingezonden feedback door leden van het thematisch netwerk en er heeft op 1 juli 2020 een online zoom-bijeenkomst plaatsgevonden waaraan ca. 30 leden van het netwerk hebben deelgenomen.